وزیر کشور با اشاره به اینکه از همه سلایق و گرایش‌های سیاسی در مرحله ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، گفت امیدواریم و انتظار داریم در مرحله تایید صلاحیت ها و رقابت های انتخاباتی هم این ترکیب حفظ شود.

وزیر کشور در پاسخ به قدس: از همه سلایق و گرایش‌ها در انتخابات داوطلب شدند، امیدواریم در مرحله بعد هم همین ترکیب حفظ شود

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص ارزیابی‌اش از ترکیب داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام ۸۰ نفر از رجال سیاسی  در این ودهر گفت: ملاک ما چارچوب های قانونی و مصوبات لازم الاجرا در ثبت نام بود و به نظرم گام خوبی برداشته شد و مرحله  ثبت نام کاملا منظم و بدور از برخی اتفاق‌ها و صحنه‌ها که در ادوار گذشته رخ می‌داد انجام گرفت.

 وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگار ما گفتگو می‌کرد افزود: بر اساس چارچوب ها تعدادی که خودشان را صاحب صلاحیت می‌دیدند در انتخابات ثبت نام کردند و ما از این نظر که ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند دغدغه‌ای نداریم و شورای نگهبان با ضوابط و معیارهای قانونی خودش تعیین صلاحیت خواهد کرد و ما هم تابع قنون خواهیم بود.

وحیدی با تأکید بر اینکه از همه سلایق و گرایشهای سیاسی در این مرحله هستند و ثبت نام کرده‌اند خاطرنشان کرد: اینکه چه کسانی به مرحله رقابت انتخاباتی راه پیدا کنند در حیطه صلاحیت شورای نگهبان قانون اساسی است اما فکر می‌کنم ما حتما این تنوع سلایق را در مرحله بعدی انتخابات هم خواهیم داشت. وی در عین حال با بیان اینکه مما وظیفه ای برای رایزنی با شورای نگهبان در خصوص صلاحیت‌ها نداریم گفت:  اما خواست و تأکیدمان این است که از همه سلایق حتما در میان نامزدها حضور داشته باشند.

وزیر کشور در بخش دیگری در جمع خبرنگاران برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را منوط به رایزنی ها با شورای نگهبان عنوان کرد و با اشاره به فشردگی کار و زمان کم و کوتاه مانده تا انتخابات با توجه به شرایط خاص این دوره گفت: مرحله احراز هویت در انتخابات گذشته کاملا الکترونیکی انجام شد و در این دوره هم به همین نحو خواهد بود و رأی گیری الکترونیکی هم با رایززنی با شورای نگهبان در چند کلان شهر صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص تعداد واجدان شرایط حضور پای صندوق‌های آراء را پرسید، گفت: تفاوت چندانی با انتخابات مجلس نخواهند داشت.
وحیدی  رعایت اخلاق در انتخابات را پر اهمیت دانست و تصریح کرد: همانطور که رهبری تاکید کردند، رعایت اخلاق انتخاباتی، جلوگیری از تخریب کاندیداها، رعایت امنیت و همبستگی ملی از اهم مسائلی است که داوطلبان تایید صلاحیت شده باید حتما به آنها پایبند باشند تا تراز انتخابات در عالی‌ترین سطح حفظ شود.
وزیر کشور بر پایان فرآیند برگزاری انتخابات در هشتم تیر ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: اگر به هر دلیل نتیجه انتخابات در مرحله اول انتخابات روشن نشود، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
احمدی تاکید کرد: ان‌شاءالله با هماهنگی‌های انجام شده بین همه دست‌اندکاران امر انتخابات و با حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای مشکلی برای امنیت انتخابات نخواهیم داشت.

وحیدی در مورد انتخابات در خارج از کشور هم گفت که هماهنگی لازم با وزارت امور خارجه صورت گرفته اما با توجه به گستردگی و پراکندگی کل ایرانی ها در سراسر جهان امکان رأی گیری از همه آنهاو جود ندارد و بر اساس روال سابق  در نقاط و کشورهای خاصی صندوق های ردی گیری از ایرانیان برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.